בריטניה נפרדת מהאיחוד האירופי: קמרון התפטר בשידור

    בבירת אנגליה, לונדון, ובסקוטלנד, נרשמו אמנם יתרון ברור לתומכי ההישארות באיחוד, אך ברוב האזורים האחרים נרשם יתרון בולט לתומכי העזיבה
    ישראל פריי 1 Comment on בריטניה נפרדת מהאיחוד האירופי: קמרון התפטר בשידור

    העולם בהלם: רוב אזרחי בריטניה הצביעו בעד מהלך ההיפרדות מהאיחוד האירופי • ראש הממשלה הבריטי וראש מחנה המצדדים בהישארות – מתפטר מתפקידו • צניחה בשווקי ההון בעולם • הליש"ט צונח לרמתו הנמוכה בשלושים השנים האחרונות

    צילום: Gili Yaari/Flash90
    בבירת אנגליה, לונדון, ובסקוטלנד, נרשמו אמנם יתרון ברור לתומכי ההישארות באיחוד, אך ברוב האזורים האחרים נרשם יתרון בולט לתומכי העזיבה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דרמת ענק בבריטניה: בניגוד להערכות ולתחזיות, נמצא רוב בקרב הציבור התומך בהיפרדות מהאיחוד האירופי. התוצאה מדהימה את העולם, וגורמת לטלטלה בשווקי ההון הבינלאומיים.

    לפני זמן קצר, התייצב בדאונינג 10 מול המצלמות ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון, והודיע כי הוא מתפטר מתפקידו. "אנחנו צריכים להתכונן למשא ומתן עם האיחוד, וזה ידרוש מנהיגות חזקה", אמר.

    התפטרותו של קמרון מעניקה את החותמת הסופית לניצחון האופוזיציה שהוביל מנהיג Ukip נייג'ל פראג'. "האיחוד גוסס, אני מקווה שהפלנו את הלבנה הראשונה בחומה", אמר, וקרא לקמרון להתפטר, דקות לפני שראה"מ הבריטי אכן עשה זאת. "אני מקווה שזה הצעד הראשון לעבר אירופה של מדינות ריבוניות".

    אתמול צעדו ארחי בריטניה לקלפיות, במטרה להכריע בשאלה הקריטית לממלכה: האם להישאר באיחוד האירופי, או האם להיפרד ולחיות כישות עצמאית. כ- 47 מיליוני בריטים צעדו לקלפיות, והביעו את דעתם בהצבעה.

    בבירת אנגליה, לונדון, ובסקוטלנד, נרשמו אמנם יתרון ברור לתומכי ההישארות באיחוד, אך ברוב האזורים האחרים נרשם יתרון בולט לתומכי העזיבה, והם אלו שבסופו של דבר הכריעו את הכף.

    מעט רקע: האיחוד האירופי הוא גוף שהוקם כבר ב-1957 מתוך הבנה משותפת של מדינות אירופה המרכזיות בצורך הדחוף לשקם את הריסות מלחמת העולם השנייה. בתחילתו נקרא הגוף הזה "השוק האירופי המשותף" והוא אכן כלל בעיקר נושאים פיננסיים של מדינות מערב אירופה, אבל ב-1992 הגוף הזה שדרג את עצמו והפך למה שמוכר כיום כ"איחוד האירופי".

    במשך השנים הגוף הזה הלך והתרחב וכיום ניתן למצוא בו כ-28 חברות כשעוד קרוב לעשר מדינות ממתינות בציפייה להיכנס גם הן לאיחוד. למרות שמתחילה היו חברות מדינות אירופה המרכזיות כצרפת, גרמניה, ספרד, בריטניה ואיטליה, בעשור האחרון נכנסו לתוכו גם מדינות שהיו עד לפני כעשרים שנה מדינות נחשלות בדרום ובמערב אירופה כמו רומניה, בולגריה, קפריסין ויוון. המדינות האחרות שמצפות בקוצר רוח להיכנס לאיחוד נמצאות רחוק יותר במזרח ובדרום אירופה והן כוללות את טורקיה שנהדפה מכל המדרגות בשל גזענות אירופית טהורה ופחד מעשרות מיליוני טורקים מוסלמים שיציפו את עריה, אוקראינה שמנסה להימלט מזרועות הדוב הרוסי וכן גיאורגיה (גרוזיה) שנמצאת במצב דומה לאוקראינה וכמה מדינות בבלקן כמו מונטנגרו, מקדוניה ובוסניה שרוצות לצעוד לעתיד כלכלי זוהר.

    אז למרות שמדובר במועדון נחשק, בריטים רבים – בעיקר ממעמד הביניים הרגישו שנמאס להם. המצב הכלכלי הקשה בעולם שכמובן לא פוסח על אירופה וגל המהגרים הגדול גרם לאותו מעמד לאבד את עבודתו לטובת מפעלים אחרים בסין ובהודו, מפעלים במדינות נחשלות באירופה כמו רומניה ובולגריה, או הגרוע מכול – מהגרים מהמזרח התיכון לצד מהגרים פולנים ורומנים שגונבים להם את העבודות בביתם שלהם…

    הבוקר כאמור, השתנו פני אירופה, וההכרעה נראית ברורה ונושאת בקרבה משמעויות קריטיות לבריטניה וליבשת. בריטניה אינה עוד חלק מהפדרציה האירופית, והיא יוצאת לדרך חדשה ועצמאית.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      יש, נגד כל המפלגות האנטישמיות באנגליה